Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik linnen behang lijmen op een niet gladde muur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
jc54
14 jaar geleden
Ik denk dat je ook met spijkers vast moet zetten, anders komt het zo weer van de muur af.
Eerts de muur glad maken is de beste optie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee dat ga je zien. Dat wordt erg lelijk. Eerst je muur gladmaken.

Toegevoegd na 26 minuten:
Als je een muur niet kunt gladmaken. Omdat je bijvoorbeeld nog nooit hebt geplamuurd of met stucwerk hebt gewerkt dan kan je ook nog overwegen om vliesbehang te gaan gebruiken. Dan haalt ook al je oneffenheden weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou dat niet doen, iets meer werk met een mooier resultaat is toch wel eerst egaliseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dat wordt oer en oer lelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, eerst zou ik hetoude behang verwijderen, vervolgens schuren en eventuele scheuren plamuren en indien nodig egaliseren met egalisatie van Alabastine voor het mooiste resultaat. Alles goed laten drogen en met een goede kwaliteit behanglijm gaan behangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar je krijgt waarschijnlijk geen glad oppervlak. Maar dat schept weer een mogelijkheid voor een mooie muurschildering, waarbij je de oneffenheden mooi kan camoufleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding