Hoe een woonkamer tegen inbraak te beveiligen terwijl er huisdieren aanwezig zijn ?

Ik wil graag een woonkamer in een huis beveiligen tegen inbraak. De meest eenvoudige en goedkope manier is met een bewegingsmelder. Het probleem is echter dat zich in die ruimte ook huisdieren bevinden. Die zouden een bewegingsmelder onnodig triggeren.
Breeksensoren op het glas merken het niet wanneer een raam of deur open gewrikt wordt en zijn bovendien met al hun draadjes lastig aan te leggen.

Zijn er andere opties die hetzelfde gemak hebben als een bewegingsmelder, maar het toch mogelijk maken dat er dieren in de ruimte aanwezig kunnen zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zeker ook heel goed helpt zijn rolluiken laten plaatsen dit maakt het inbreken zo lastig dat ze liever een ander huis pakken in de straat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn bewegingsmelders die kleine gedaantes negeren. Dus die gaan niet af bij huisdieren.
Zolang er niet wordt ingebroken door een baby... Zit je goed. Lijkt me zo ;-)

Het beste antwoord

Er zijn bewegings melders die je voor bepaalde gebieden kunt afplakken. Er zijn deur contacten, zodra de deur of raam geopend wordt gaat het alarm af. Je kunt ook de ring om de huiskamer afdekken. In de hal, keuken, enz een pir. Deuren en ramen op contact. Kan je diertje in de huiskamer verblijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een lamp in de tuin aan de gevel die aan floept als er iemand in de tuin komt, ook een bewegingssensor dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Ja.....dan kan de inbreker wat beter zien wat hij doet.