Moet je nieuwe gekleurde kleding apart wassen?

stel je hebt nieuwe gekleurde t-shirts moet je deze dan allemaal een voor een uitwassen de eerste paar keer of kan ik deze allemaal bij elkaar in doen of gaan dan al die kleuren afgeven?

2 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Rieneke1
2 jaar geleden
Je kan ze even voorweken in koud water met azijn.

Antwoorden (1)

Heb je nieuwe, gekleurde kleding gekocht, dan is het verstandig om deze eerst apart te wassen of kort te laten weken. De kleur van nieuwe kleding kan gaan uitlopen, als jij deze kleren tussen je andere wasgoed hebt liggen, dan kan dat funest zijn voor je was
fremar