Als het een luxueus vrijstaand huis is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een villa is een grote, allleenstaande woning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groot vrijstaand huis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een villa is een luxe vrijstaand groot huis, vroeger ook wel landhuis genoemd.

De grens tussen een villa en een luxe woning is niet zo heel eenvoudig.

Verder is natuurlijk elke villa een huis, maar slechts de topklasse aan huizen een villa
amigo
12 jaar geleden
Een villa of landhuis is de benaming voor een luxueuze vrijstaande woning. In de achttiende en negentiende eeuw werd meestal de naam landhuis gebruikt voor grote buitenverblijven in een landschappelijke omgeving. Aan het eind van de negentiende eeuw kwam hiervoor tevens de benaming villa in zwang. De naam is afgeleid van de Romeinse villa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig wordt elke vrijstaand huis een villa genoemd, of een bungalow, of als men twijfeld een semi-bungalow, of semi villa.
Voor een rijtjeshuis is de term Herenhuis helemaal in. Voor een 2 onder een kap is "geschakelde villa" helemaal de term!

Volgens mij is de benoeming tegenwoordig de dichterlijke vrijheid van de verkopende makelaar.