Welke planten/struiken kan je planten in een bloembak op de zuidkant?

Goedemorgen,
wij willen plantenbakken zetten als afscheiding met de buren. De afmetingen zijn in cm 90-40-33 (LBH). De bakken zullen pal op zuiden staan, dus veel zon en hitte. Welke hoge struiken/planten (+- 1,5 m) kunnen we gebruiken? De bakken blijven in de winter buiten staan. We hadden even gedacht aan bamboe maar dat heeft volgens ons te veel water nodig voor op een hete zuidkant. Liefst wintergroene, niet te lage planten en als ze mooie, geurende bloemen hebben, zou dit mooi meegenomen zijn. Zoals je ziet, veel eisen :-)

Alvast bedankt

Yves

3 jaar geleden
in: Wonen
Rieneke1
3 jaar geleden
Je zal sowieso bij warm weer dagelijks moeten gieten.

Antwoorden (1)

Spoorbloem Blauwe distel Wolfsmelk Palmlelie Steentijm