Waarom staat er vaak bij een bouwmarkt een viskraam?

Bij ons in Alkmaar en Heerhugowaard, vind je bij de meeste bouwmarkten een viskraam (Karwei Heerhugowaard, Praxi Alkmaar en nog een paar).
Waarom is dat? Zou klusjesmensen het meest dol op vis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Bouwmarkten beschikken vaak over mega grote parkeergelegenheid op eigen grond. Zo'n kraampje past daar natuurlijk makkelijk op en is leuk als service naar de klanten. Voor de visboer is het makkelijk omdat hij daarmee veel bureaucratische rompslomp omzeilt bij de (gemeentelijke) aanvraag voor een staanplaats...

(uitjes erbij......?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nadat men inkopen heeft gedaan bij de bouwmarkt
smaakt een visje opperbest.
niet alleen viskramen, tijdens de zomer stond hier een kersenkraam. die liep ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort kramen staan niet alleen bij doe-het-zelf zaken. Vaak staan ze gewoon op plekken waar veel mensen komen. Mensen die uit de bouwmarkt komen hebben vaak ook net gekregen wisselgeld in hun zak waar ze vanaf willen. Als er dan een viskraam or whatever staan is dat natuurlijk een aangename verrassing om dat geld kwijt te raken!