Kan je een convectorput uit zetten?

Wij zijn aan het klussen in ons nieuwe huis. Er is vloerverwarming, een convectorput en er zijn radiatoren.
Er is een ook hr ketel. Nu hebben we de thermostaat op 14 graden gezet, radiatoren blijven koud. Vloerverwarming staat op 20. Convectorput blijft warmte afgeven. Als we smorgens binnen komen is het gewoon warm. Als we de ramen open zetten voor ventilatie begint de convectorput weer te blazen. Kan dat ding ook uit? Vorige bewoner weet het niet. Moeten we de vloerverwarming (watertemperatuur) nog lager zetten? Heb geen idee wat het is dat die convectorput aanstuurt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
5.5K

Antwoorden (1)

Er moet een buis van de verwarmingsketel naar de convectorput lopen, anders kan er geen warmte komen. Ergens in deze buis zal vermoedelijk een kraan zitten, deze kraan dicht draaien.
Mocht deze kraan er niet zitten, dan ketel uitzetten, water eraf en zelf een kraan monteren ( laten monteren ), daarna water er weer op.
De vloerverwarming lager zetten zou in mijn ogen jammer zijn