Verkleuren de muren door rook van de waterpijp?

Ik rook waterpijp in huis, nou heb ik me muren opnieuw laten verven en weet ik dat door sigaretten je muren op ten duur verkleuren. Gebeurt dit ook bij het roken van waterpijp? De kolen worden wel buiten aangestoken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Antwoorden (1)

JA, op de duur zullen de muren ook bruin verkleuren.
Het roken van tabak via een waterpijp is minstens even schadelijk als het roken van een sigaret. De rook van een waterpijp bevat relatief grote hoeveelheden zware metalen, zoals lood. Ook bevat de rook koolmonoxide en TEER. Deze stoffen worden niet of nauwelijks door het water uit de rook gefilterd.
Het is de TEER die de verkleuring tot gevolg heeft.
Toegevoegd op 01 januari 2021 20:37: tekst