Dat is moeilijk te zeggen, dat kan angst, onzekerheid, opwinding zijn, maar ook aandacht vragen, hou je papegaai goed in de gaten en probeer te ontdekken in welke omstandigheden hij trilt, doet hij dit alleen bij bepaalde bezoekers of bij allemaal, ik weet niet hoelang je je papegaai al hebt, maar na een tijdje ga je dit soort dingen herkennen en begrijpen, neem daar de tijd voor. Als het om angst gaat, is het zinvol de papegaai te verplaatsen tijdens de momenten dat er bezoek is, in de andere gevallen hoeft dat niet, hij went wel aan bezoek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Kijk vooral naar de pupillen. Bij grote opwinding worden die afwisselend groot en klein.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de goede uitleg op mijn vraag. Ik zal er op letten als er bezoek komt hoe hij op onbekende voor hem reageerd.