Hoe kan ik verhuizen naar een dorp?

Ik woon al heel mijn leven in Rotterdam en ook in de zelfde huis. We wonen nu in een boven woning met 2 slaapkamers. We wonen met zn drieen. Ik zou graag een nieuwe huurwoning in Rotterdam willen maar dat duurt veel ste lang. Dus ik dacht dat naar een dorp gaan een optie is. Misschien dat het dan sneller lukt om te verhuizen. Maar ik weet dus niet hoe ik een huurwoning daar moet vinden. Ik heb overal op internet gezocht hoe ik kan verhuizen naar een dorp maar ik kan niks vinden. Ik heb nu een site waar ik huizen in de buurt zie en als eentje me meevalt dan reageer ik erop. Maar ik snap dus niet hoe dat met de dorp is.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Amadea
3 jaar geleden
Ga op zoek naar een woning in Groningen, Drenthe of Friesland. De kans dat je daar iets vindt is vele malen groter dan in het westen van ons land.

Antwoorden (1)

Op een website als Funda.nl https://www.funda.nl/huur/ kan je huurhuizen vinden in elk dorp in Nederland. Bij de informatie bij ieder huis kan je vinden hoe je daarvoor in aanmerking kan komen.
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Denk dat je daar weinig mee opschiet. De wachttijd voor huurhuizen in dorpen rond de steden zijn vaak even lang als in de grote steden zelf. Ik woon in een dorp in de buurt van Utrecht. Hier is de wachttijd voor een huurwoning 8-10 jaar.
Ivana
3 jaar geleden
Alleen als je in de privé-sector kunt huren, heb je kans eerder een huis te vinden dat aan je verwachtingen voldoet. Maar dan betaal je 'goud-geld'.