Wat is warmer: slapen onder een dekbed of in een slaapzak?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Ivana
3 jaar geleden
Dat ligt aan de kwaliteit van beide.

Antwoorden (1)

Dat hangt helemaal af van de soort slaapzak of dekbed. Met een dikke donzen vulling zal zowel een slaapzak als een dekbed niet veel verschil uitmaken. Zeker niet als je een warme matras of boven-matras-dek hebt. Met holle vezel hangt het van de kwaliteit van de vulling af. In de praktijk geldt goedkoop is duurkoop. Een goed dekbed en een goede slaapzak is niet goedkoop, maar we war.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Theoretisch zul je met een dekbed iets meer warmteverlies hebben, maar dat zal bij een dikke vulling niet veel uitmaken.