Wie heeft nog een goeie huishoudelijke tip?

Gisteren in supermarkt blaadje gelezen dat je een schaar weer scherp krijg door er dubbelgevouwen aluminiumfolie mee te knippen. En hier op GV geleerd dat je ramen super schoon worden door te wassen met wat ui in het water.

Huishouden is niet bepaald mijn favo hobby, maar dit soort tips vind ik weer wel erg leuk!
Wie kent er nog 1?

Toegevoegd na 1 week:
BEDANKT ALLEMAAL! Zaten veel inventieve en bruikbare tips bij.
Moeilijk kiezen, dus ik ga voor allemaal een punt en de lach dit keer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Het beste antwoord

Geef bij het stofzuigen,je partner het masjien in handen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Als je sla eet, kook je het eitje mee met de aardappels, en haal je het na 5 minuten uit het water. Scheelt weer afwas, en is nog milieuvriendelijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je geen biologisch dynamische scharreleieren gebruiken waar de poepjes van de kippen nog aanhangen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ze gewoon even wassen vantevoren, is toch niet zoveel werk?
spiegels en ramen krijg je superglanzend en streeploos door ze op te wrijven met een verfrommelde krant.

anti-condensspray voor de autoramen doet ook prima dienst op de badkamerspiegel.

bij een nieuwe stofzuigerzak meteen wat waspoeder opzuigen, dan ruikt je huis na iedere stofzuigbeurt heerlijk fris.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik heb hier een hele website vól handige tips voor je:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kent het wel; Heb je net je ramen gelapt en zit er opeens vogelpoep op.

Deze kun je het beste met een verfmesje eraf krabben zonder het hele raam weer te lappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pan met bakken aangebrand op bodem en niet schoon te krygen?gewoon beetje azyn erin koken/verwarmen en met doekje of sponsje gaat het aangekoekte vuil er zo weer af.pas wel op dat het niet te heet is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is er nu de tijd niet meer voor maar alvast voor volgende winter.
Hang een kastmandje aan je verwarming in de gang voor de handschoenen. Liggen ze op een vaste plek en zijn lekker warm.
Zorg voor een spuitbus met alles reiniger en water en gebruik dit ipv een emmer water, voor de kleine klusjes, even sprayen en een doekje erover....klaar.
Kijk in huis waar de 'rommel' plekken zijn, naast de bank, op het gang kastje, of de trap. Zet daar een mand(je) neer zodat de spullen niet los liggen, oogt al gelijk beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staan er wel honderden:
http://www.omaweetraad.com/

Anti-slipmatjesDoe ze in de wasmachine op 40 graden fijnwas met een bolletje schoonmaakazijn. Draai het programma (centrifugeren hoeft niet) en ze zijn weer als nieuw (alle schimmel, zeepresten en kalk zijn verdwenen).

Om de afwasmachine schoon te maken strooi je een kopje soda over de bodem, goed heet water erover heen en 2 uur laten intrekken. Vervolgens laat je de machine een volledig programma draaien. Werkt net zo goed als de schoonmaakpoeders die je in de winkel koopt maar is vele malen goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreemd die min :( zeker als er geen uitleg aan gegeven wordt. Bij deze gecompenseerd, en bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dubbel gecompenseerd, ik ga het vanavond gelijk nog proberen!
In de deur van de koelkast leg ik altijd keukenrol, omdat het wel een voorkomt dat er een fles lekt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je een hele handige website:

http://home.planet.nl/~buurs011/tips.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
babybillendoekjes zijn voor alle kleine ongelukjes in huis een prima oplossing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, daar gebruiken wij ze ook altijd voor!
Laat theezakjes drogen en strooi ze uit tegen de mieren.

Een papieren luier is handig om een op de vloer gevallen, gebroken fles en de vieze restanten daarvan op te ruimen. Je bezeert in elk geval je handen niet aan de glasscherven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vieze theepot, een verkalkte fluitketel of een vieze toilet krijg je gemakkelijk schoon met een tablet steradent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een frituurpan krijg je het beste schoon met een vaatwasmachine tabletje.

Een oven/magnetron krijg je het beste schoon als je een kopje citroensap erin zet.

En wat het makkelijkste voor al je vettige plekken is, koop Dusty bij de Wibra, ontvet razendsnel en al je vet is er zo mee weg.

En verder haal ik al mijn tips inderdaad van omaweetraad.com, maar dat is al gezegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huishoudtips.startpagina.be
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je lelijk hout meng wat 1 deel olie met 2 delen azijn en je zult zien dat je hout blinkt als een spiegel en het is meteen waterafstotend
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb het uitgeprobeerd, benieuwd naar het resultaat.
Alles wat je met citroen kunt doen!
Bi een openhaardvuur tegen geurtjes; laat citroenschillen meebranden om geurtjes te voorkomen.
Vlekken in marmer; even inwrijven met een halve citroen die even gedoopt is in tafelzout. Stevig inwrijven!
Als geurverfrisser in de wc of kattenbak; zet een schoteltje met het snijvlak van de citroenen omhoog in de buurt ervan en het ruikt al snel citroenfris.
Kalkaanslag verdwijnt ermee van de kranen wanneer je ze inwrijft met citroenschil.
Vlekken op messing, koper, roestvrij staal;een papje maken van citroensap met zout of zuiveringszout en hier de vlek mee insmeren. 5 min. intrekken, het voorwerp wassen in warm water, naspoelen en afdrogen. Werkt ook goed op je roestvrijstalen gootsteen/kookplaat/aanrecht.
Witte groenten (aardappels, bloemkool) en fruit houd je wit door citroensap erbij te druppelen.
Een watje of sponsje doordrenkt met citroensap in de koelkast leggen, nadat je er de slechtruikende oorzaak uit hebt gehaald.Na een paar uur is de stank verdwenen.
Rijst wordt nooit meer een grote klont door 1 lepel citroensap bij het kookwater te doen, is hij gaar, even wat afkoelen en met een vork oprullen.
Doffe potten en pannen glanzen weer als je ze van binnen en buiten inwrijft met het snijvlak van ½ citroen en na poetsen met droge doek.
Keuekn insectenvrij door wat citroensap te druppelen op drempels en vensterbanken.Wat sap druppelen in kiertjes/holletjes waar je mieren naar binnen ziet komen.Kleine stukjes citr.schil bij de buitendeur neerleggen. Ook tegen kakkerlakken en vlooien; Vermeng het sap van 4 citroenen( met schil) met 2 ltr. water en dweil daar de vloer mee. Vlooien en kakkerlakken hebben een gruwelijke hekel aan die geur en vliegen er vandoor.
Schone en witte nagels; badje van citroensap en water.
Voor een gezond uitziende gezichthuid; reinigen met citroensap, mee-eters betten met citroensap doet ze in de loop vd.dag uitdrogen.
Maak mondwater v. citr.sap of uit een flesje spoel ermee en slik het door als je wilt dat je adem langer fris blijft.De zuurgraad in je mond verandert door het zuur en doodt de bacterien.Wel goed naspoelen met water.(tandglazuur)
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke tip, van dat mondwater van citroensap!