welke plant is dit ? geen lampionplant want blad klopt niet

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Dat moet de Abutilon megapotamicum zijn oftewel de Belgische Vlag.

Toegevoegd na 6 minuten:
Van oorsprong komt deze plant uit Brazilië, ze verdraagt 10 graden vorst, in volle grond, staat hij in pot : voor eerste nachtvorst naar binnen.
Z512099
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
JA ! z512099, dat is 'm ! geen twijfel aan. bloem en blad kloppen. Razend knap van je. ik dacht aan gebroken hartje achtige zoals ze hierboven ook doen. erg blij met je antwoord, HARTELIJK dank !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ nog van mij Z12099 , welverdiend en gevonden:)
Z512099
7 jaar geleden
Dank u, dank u, 't was met plezier.
flyingcrow
7 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dank !

Andere antwoorden (2)

Een Fuchsiana

Toegevoegd na 1 minuut:
Iets te vlot, ik zoek even door naar meer juiste type, ; hier zijn enorm veel soorten van ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Dat klopt niet met de afbeelding die Google daarvan te zien geeft...
Reddie
7 jaar geleden
@Amadea, Google geeft heel erg vaak verkeerde plaatjes bij planten.
Kan het een ssort van gebroken hartjes zijn?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://media.ooreka.fr/public/image/fuchsia-fleur-violette-rose-main-11947507.jpg Deze lijkt iets meer? En ook ja google heeft heel veel onjuist, maar juist door de kleur en blad leek deze iets ? I Ben ooit een eens bij een hobbyist geweest die ze kweekte en stond versteld van de 100-den soorten en nog maar kleuren en vormen!
Amadea
7 jaar geleden
Die lijkt op een gewone fuchsia, conqie. Maar het is en blijft een geheel andere plant dan die op de foto van vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Abutilon megapotamicum is het...zie reactie hieronder, dank anyways ...
flyingcrow
7 jaar geleden
Gebroken hartjes zijn het zeer zeker niet,want die hebben een heel ander blad.Het bloempje lijkt er wel een beetje op.
Deze plant is zeker Belgische Vlag.
Ik heb hem al jaren in de tuin , wel in een pot. In de winterperiode zet ik hem in een koele kamer en laat hem overwinteren.
Hij is heel makkelijk te vermeerderen door jonge toppen (ca. 10cm) te stekken.