landt een reiger op een dakje waarop kippengaas ligt?

Ik heb last van reigers die mijn vijver leeg eten. Ze landen altijd eerst op het dak van mijn schuur. Dus ipv iets rond de vijver, kan ik wellicht dat landen voorkomen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (2)

Als ze niet op het dak van je schuur kunnen landen, dan landen ze wel direct op de grond of in jouw vijver. Zolang ze in jouw vijver kunnen, en er is iets te halen, dan blijven ze terugkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar inderdaad, op gaas zullen ze niet landen.
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Als dat gaas gewoon plat op het dak ligt, zal dat ze niet tegenhouden vermoed ik.
Is je vijver afgedekt met gaas of een net, dan zal op den duur de reiger er ook op landen.
En zelfs de vis door het gaas/ net er uit halen.
Ligt het gaas op het dakje, dan zal de reiger heel snel leren dat hij er toch op kan landen.
Het is altijd de zelfde reiger in je tuin en hij zal van ieder bezoek aan je tuin/ vijver leren en geloof me. dat ze dat kunnen.