Hoe krijg je een uitgebloeide orchidee weer aan de bloei?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
23.1K

Het beste antwoord

Knip de uitgebloeide bloemsteel zo laag mogelijk af.
Alleen Phalaenopsis moet de stengel om de twee jaar boven het derde oog worden afgesneden. geef matig water 1 keer in de week. Niet te veel voeding geven, wel veel licht maar niet in de zon. spoedig zal weer een bloemscheut verschijnen zeker bij de Phalaenopsis deze orchideeénsoort bloeit over het algemeen het best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Takken afknippen tot aan derde ring, één keer per week water blijven geven en als je wat geduld hebt (enkele weken), dan verschijnen er vanzelf weer nieuwe knoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou de orchidee kunnen verpotten , en dan hetzelfde verzorgen als voorheen en last but not least , geduld hebben, dan moet het lukken.
13 jaar geleden
Laten staan waar hij staat, die van mij verwaarloos ik een beetje door ze nog 1x in de 3 á 4 weken water te geven en dan plotseling zie ik zomaar weer een nieuwe loot verschijnen waar nieuwe bloemen aankomen. Ik knip dan de oude bloemstengel af en hij gaat zo weer bloeien.
Verpotten moet je niet te snel doen want hij staat het liefst in een te krappe pot.