Is een synthetisch dekbed met meer vulgewicht warmer?

Ik heb dekbedden van de Ikea die niet meer online staan. Dus geen idee of die zomer of herfst zijn.
Kan ik dit aan het vulgewicht zien?
Ik heb een ander 4 seizoenen dekbed (ook synthetisch) en daarvan heeft het herfstdeel minder vulgewicht dan het losse dekbed wat ik heb. Is van een ander merk.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

NEEN, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Juist bij synthetische vullingen zijn er veel varianten zoals b.v. een holle vezel. Juist de holle vezel is veel lichter én veel warmer dan een normale synthetische vezel.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
+ Het is juist de lucht tussen (en/of in) de vezels die isoleert en daarmee zorgt dat je warm blijft onder je dekbed. Twee identieke dekbedden waarvan de ene helemaal plat is gedrukt zijn ook niet meer even warm.