Ijsvogel gespot?

Ik liep met mijn hond bij een beekje en er kwam een op het eerst ogende grote insect aangevlogen, hij dook vervolgens een seconde of twee wat astruiken aan de kant van het water in en vloog toen op een meter of twee voorbij en zag een helder blauwe reflectie op de rug. De vleugels sloegen heel erg snel, in verglijking met een kolibrie en was ongeveer zo groot als mijn hand. Het had ook iets wits in zijn bek.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan best dat je een IJsvogel gespot hebt, het is nu de perfecte tijd voor die vogeltjes. Volgende keer foto maken, leuk Dag

Dat zal inderdaad een ijsvogel zijn geweest maar dat is niets zeldzaams hoor er leven er hier zeer veel en je ziet ze wel vaker.

op basis van je beschrijving denk ik dat je idd een ijsvogel hebt gezien, met een (wit)visje in de snavel. ze zijn niet zo groot als je hand, maar wel als je vuist, mss bedoel je dat? het zijn prachtige vogeltjes, die het helaas met strenge winters erg zwaar hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100