Hoe kan ik soda het beste bewaren?

Ik bedoel dus dat het nu in een plastic zak zit maar die maak ik open en kan ik niet meer afsluiten
Dus wil ik het overgooien bv in een glazen pot of een plastic pot
Wat is het beste Ik gebruik niet alles in een keer Vandaar mijn vraag

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5K
Pieterke
3 jaar geleden
Je kunt ook van die langwerpige gekleurde afsluiters kopen bij bijv. Hema of Action of soortgelijke zaak. Er zitten meerdere maten en kleuren in een pakje en die kosten een paar euro. Zijn heel handig voor allerlei verpakkingen. Bij mij zit er ook eentje om het pak soda. Werkt perfect. Ik weet niet precies hoe die dingen genoemd worden.
Pieterke
3 jaar geleden
Ik heb even verder gezocht en ze worden vershoudknijpers genoemd.Bol.com heeft ze ook maar ik heb ze voor minder gekocht
https://www.bol.com/nl/p/vershoud-knijpers-in-verschillende-kleuren-10st/9200000077020611/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DXyl4tYYu5e64j%40fecTShYgAAA0s%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D1%26itm_id%3D9200000077020611&bltgh=jj6f1EkCs5EaSwDA21ZDgg.1_8_9.10.ProductImage
Pieterke
3 jaar geleden
E bij mij zitten dus verschillende maten in een pakje. Je kunt ook de maand ermee instellen bij die wie ik heb. Ik weet alleen niet meer waar ik ze precies heb gekocht. Ik denk toch bij Dirk.
Antoni
3 jaar geleden
@Pieterke, deze link https://www.bol.com/nl/p/vershoud-knijpers-in-verschillende-kleuren-10st/9200000077020611/ is al lang genoeg om op de website uit te komen. Bij zo'n URL geldt vaker dat je de tekst vanaf het vraagteken weg kan laten.
Pieterke
3 jaar geleden
@Antoni. Bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb je nog een paar stevige knijpers, houten bij voorkeur. Gebruik die maar, hoef je niets voor te kopen. Leg ze na gebruik/afwassen in de keukenla. Klaar.

Antwoorden (3)

Met vershoudknijpers kun je de zak goed dicht knijpen. Werkt perfect. Zie bij mijn reacties.
3 jaar geleden
het maakt niet uit, je moet gewoon iets hebben dat goed afsluit, door het vocht in de lucht gaat de soda al klonteren. Helemaal voorkomen kun je dat niet, Dus kijk gewoon wat je toevallig hebt staan,
anneliez
3 jaar geleden
Kristalsoda gaat vrij snel klonteren en geeft dan een heel harde sodablok. Als je dan weer wilt gebruiken zal je flink moeten stoten en hakken om er iets van af te krijgen. Bewaar het daarom in een afsluitbare stevige plastic pot. Een zak zal bij hergebruik snel scheuren en een glazen pot gaat in stukken.