Welk matras heb ik nodig?

Ik heb altijd op een eenpersoonsbed geslapen. Hier heb ik gelegen op een gele schuimmatras (geen idee hoe dit soort matrassen heten.)

Nu kan ik van iemand een 140x200 bedframe + lattenbodem overnemen. Nu heb ik hiervoor nog wel een geschikt matras nodig.

Nu heb ik een kleine budget.. max 170 euro. Voor de rest slaap ik altijd op mijn rug, dit omdat ik ooit geopereerd ben aan mijn rug (scoliose) en is het onmogelijk voor mij om op mijn zij te liggen.

Nu zijn er matrassen in veel verschillende prijsklassen. Polyether, koudschuim, pocketvering, bonellvering ect. Ik heb ze gezien vanaf 80 euro tot ruim 1000 euro.

Maar heeft de matras veel invloed op het goed kunnen slapen? Momenteel slaap ik prima op mijn matras en heb het gevoel dit geen duur matras is.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
Ivana
3 jaar geleden
Een matras is heel persoonlijk. Daar kan niemand je advies in geven. Voorbeeld: wij, mijn man en ik, hebben ieder een eigen matras, hij super zacht, ik zo hard mogelijk.
Kijk of je ergens kan "proef-liggen".
Ivana
3 jaar geleden
Misschien heb je iets aan deze link, binnen jouw budget.
https://www.matrasaanhuis.nl/?fbclid=IwAR0wMsCtSS0Y_fMyx4OyChnTnTyqd8RuxYsRDSlgSowu2JyIzgDbhtfhO4U
tinus1969
3 jaar geleden
Ga eens kijken bij Ikea of andere woonwinkel. Eens met anderen; wat voor matras je fijn vindt is heel persoonlijk. Een goedkope matras die je fijn vindt is beter dan een dure die niet bij je past.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Inmiddels heb ik een matras gekocht bij de kringloop. Iets wat ik normaal niet doe. Maar deze zag er goed uit en het was van een goed merk. (Auping) toen ik het merk ging googelen was de nieuwprijs van het artikel €795. Dit terwijl ik er maar €35 voor heb betaald. Een mooie deal denk ik :)

Antwoorden (1)

Ja, een matras heeft zeker invloed op je slaapkwaliteit. In een onderzoek is een aantal mensen met een grote verscheidenheid van matrassen een groot aantal nachten op elke matras wezen slapen. Na een evaluatie van meer dan 16.000 nachten was het duidelijk dat zelfs kleine verschillen in het matras (zachte, medium, stevige) veranderingen met zich meebrengen welke de slaapkwaliteit beïnvloeden. Dit is een duidelijke aanwijzing dat matrassen er echt toe doen.

Iemand kan overdag niet of nauwelijks beoordelen of een matras goed is. Om dit te beoordelen dien je meerdere nachten op het matras te slapen.

Voor persoonlijk advies zou je langs een beddenzaak kunnen gaan, zoals BeterBed. Ook zijn er diverse bedrijven waar je eerst een aantal nachten mag proefslapen en later dus bepaalt of je de matras in kwestie wel wilt hebben.