Hoeveel overlast geeft het laten maken van een dakopbouw?

Het betreft een huis van twee woonlagen met een plat dak. Kan je gewoon blijven wonen in het huis ten tijde van het bouwen van de opbouw? Geeft het veel stof etc in huis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (2)

Ligt er een beetje aan, normaal kan het wel, daar ze het trappengat als laatste maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit er zelf midden in; de afronding nadert.
Zoals gezegd wordt het trapgat op het eind van de verbouwing ingezaagd. (wel een dagje weg, want horen en zien vergaat je)

De meeste (op)bouwwerkzaamheden zijn dan al achter de rug. De snelheid van bouwen is mede afhankelijk van de bouwprocedure. Bouwen ze ter plekke, dan duurt het langer dan wanneer ze wanden e.d. in de werkplaats voorbereiden.
Veelal zal een bouwbedrijf een werkkeet plaatsen en een chemisch toilet, zodat je gedurende de bouw weinig last van in- en uitlopende mensen hebt.
In de laatste fase wordt het wel druk, want dan komen de loodgieters, elektriciens, CV-monteurs etc.

Blijven wonen is prima te doen, vooral als je een goede aannemer / bouwbedrijf hebt.
Maak je wensen of bezwaren kenbaar "de klant is koning"
Hier wordt één en ander uitgevoerd met zo min mogelijk last / ongemak voor ons en de buren. Uiteraard is er wel wat stof, maar dit valt alles mee. Heb je een bouwbedrijf dat overwegend voor particulieren werkt, dan zullen ze in de meeste gevallen de werkplek / werkomgeving netjes houden.

Dus....het geeft -gedurende een aantal weken- ongemak, maar wonen en leven is prima te doen!

Succes met de keuze en / of verbouwing!!!