Hoelang blijft een voorlopig koopcontract geldig voor de kopende partij ,en voor de verkopende partij ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (4)

Altijd, tenzij in de voorwaarden expliciet anders staat. Er is meestal weinig tot niets 'voorlopigs' aan zo'n koopcontract.
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Hoezo, trouwens
Getekend is getekend maar je hebt na tekenen 3 dagen bedenktijd waarin je zo van de koop af kan .
Daarna kan je er alleen vanaf als je de financiering binnen een bepaalde tijd niet rond krijgt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het voorlopig koopcontract (is niet voorlopig en) kan alleen maar worden ontbonden o.g.v. de ontbindingsvoorwaarden die in de overeenkomst zijn opgenomen/ bedongen. Het totale antwoord van Deaal is daarom niet juist.
Dat staat in het contract omdat er in staat wanneer het gekochte geleverd moet worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor de verkopende partij is er geen bedenktijd meer na ondertekenen. Voor de kopende partij drie dagen onder voorbehoud van financiering.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Bij een huis ia dan nog wel iets lager onder voorbehoud van financiering.