Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werk het terugbetalen van huurtoeslag na huurverlaging?

Per 1 november gaat mijn huurprijs omlaag en krijg ik het teveel betaalde bedrag vanaf februari terug (500 euro). Hoe werkt het nu precies. Moet ik dit wijzigen op toeslagen.nl en krijg ik dan bijvoorbeeld een rekening met alles dat ik vanaf februari moet terugbetalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Aangeven dat je dit jaar geen huurtoeslag meer wilt ontvangen zal niet gaan.
In elk geval de huurtoeslag niet stopzetten. Want dat betekent dat je de huurtoeslag voor 2014 opnieuw moet aanvragen.

Wat je het beste kan doen is je huurtoeslag via mijntoeslagen wijzigen. De huidige huur veranderen in de verlaagde huur. Als ingangsdatum de datum dat de verlaagde huur is ingegaan. Helaas is 2013 al bijna voorbij. Er zal een bedrag aan huurtoeslag moeten worden terugbetaald. Maar door de wijziging zit je voor 2014 weer goed 'in het systeem'
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt dit nu al aanpassen dat je bijvoorbeeld dit jaar verder geen huurtoeslag meer wil ontvangen zodat je volgend jaar bij je aanslag niet ineens zoveel terug zal moeten betalen.
Op de voorlopige aanslag huurtoeslag krijg je te zien of je dan nog iets terug zal moeten betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding