Wat is de gemiddelde leeftijd voor uithuis gaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Erna55
5 jaar geleden
De vraag is : wat is de gemiddelde leeftijd...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
waneer jij er klaar voor bent kan met je 18e maar ook met je 30e

Antwoorden (2)

In 2016 was de gemiddelde leeftijd waarop jongeren uit huis gingen 23,6. Inmiddels is deze leeftijd hoger: 24,6, zo blijkt uit de meest recente cijfers van het CBS.
fremar
5 jaar geleden
De gemiddelde leeftijd van jongeren die in Nederland uit huis gaan is 21,7 jaar oud.

Meisjes gaan gemiddeld eerder uit huis als jongens. De meeste meisjes gaan voor hun 21e uit huis. Jongens zijn ruim 22 jaar als ze uit huis gaan.

Doordat hogeropgeleiden vaak voor hun studie naar een andere stad moeten verhuizen gaan ze gemiddeld ook eerder uit huis. De gemiddelde leeftijd dat hogeropgeleiden uit huis gaan is 19,8 jaar. Lageropgeleiden gaan veel later uit huis. Zij gaan gemiddeld op 22,5 jarige leeftijd uit huis.
...
Meisjes gaan gemiddeld eerder uit huis dan jongens, wordt er natuurlijk bedoeld. De tekst staat verkeerd op de website van de bron.
Toegevoegd op 07 mei 2018 17:54: tekst