Waarom vang ik het meest stof in mijn badkamer?

Natuurlijk vind je in mijn huis (in die van iedereen) stof. Ik word er niet goed van. Wij hebben in het huis over het algemeen veel koloniaal en glanzend zwarte apparaten, hierop zie je ook veel (en snel veel) stof, maar niet zoveel als dan in m`n badkamer!
Waarom waarom...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
12.8K

Het beste antwoord

Ik heb ditzelfde probleem en vroeg mij ook altijd af hoe dit kwam. Toen we het toilet gingen renoveren, werd er iets aan het afzuigsysteem gewijzigd, waardoor dat beter ging werken. Vanaf dat moment had ik dit probleem ook in de toiletruimte. De mechanische ventilatie zuigt stank en vocht af, maar helaas..... hij trekt stof aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. We hadden al het vermoeden dat het eventueel aan de afzuiging kon liggen, de wooncooperatie hebben we ook al benaderd en deze zeggen dat het daar niet aan kan liggen MAAR ze doen er OOK niks aan (...)
Misschien dat we zelf iemand moeten inschakelen.

Andere antwoorden (4)

Heb je wellicht een afzuiger in je badkamer die regelmatig aanstaat en laat je de deur(en) ertoe open?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stof is niets meer en minder dan huidschilfers van de levende wezens in huis.
Ik denk dat het niet zo is dat je in de badkamer méér stof hebt, maar dat het meer líjkt omdat de ruimte kleiner is.

Ter vergelijking: schenk eens 250 ml water in een groot glas én 250 ml water in een klein glas en vraag vervolgens aan andere mensen in welk glas meer water zit. Bijna alle mensen zullen zeggen in het kleine glas.
Het is dus optisch bedrog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit kan met te maken hebben met 2 dingen: misschien heb je geen raam in je badkamer? In slecht geventileerde ruimtes in huis is er meer stof.
Staat je wasdroger in de badkamer? Een wasdroger zorgt voor meer stofdeeltjes in de lucht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lala, bedankt voor je reactie. Ik heb een raam in de badkamer maar de wasdroger staat er ook ja...
Dat er in een badkamer meer stof ligt is puur gezichtsbedrog. De badkamer is in vele gevallen een vochtige ruimte. En vocht heeft als vervelende eigenschap dat stof donkerder van kleur word. Hierdoor lijkt het alsof er meer stof ligt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat het stof donkerder is was mij ook opgevallen... toch denk ik echt dat er meer stof aanwezig is dan in welke ruimte van huis dan ook. We gaan kijken naar de afzuiginstallie die "centraal" werkt.
Bedankt voor je reactie ;)