Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een rode vlek uit een wit shirt (geen wijnvlek!)?

Van het weekend wezen uit eten en uiteraard een paar spetters op mijn overhemd gemorst. Deze spetters verwijderd met water en het op de tafel liggende servet. De spetters weg, echter bleek het servet dus af te geven (rood servet). Iemand enig idee hoe ik dat uit mijn shirt kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Met koud water en een handdoek er overheen wrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
los een steradent tablet op in een half glas warm water, giet het nog bruisende spul op de vlekken en wrijf het voorzichtig schoon.

Of was het met Dylon eerste hulp bij wasongelukken, is voor doorgelopen was, dus zal in dit geval ook kunnen helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het met Biotex vlekkendepper niet lukt dan kun je even naar de drogist gaan, daar verkopen ze heel veel soorten vlekkenmiddeltjes, eventueel neem je je overhemd even mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het met Dasty ontvetter, alleen te koop bij Wibra, kost 1,89 per flacon. Het is de gele flacon.
Je spuit het op de vlek, laat het een paar minuten inwerken en wast het overhemd daarna direct in de wasmachine. Is de vlek er daarna nog niet uit dan spuit je de vlek nogmaals met Dasty ontvetter in en laat je het een nachtje intrekken waarna je het overhemd weer direct n de wasmachine wast.
Ik had laatst een vetvlek die al een paar weken in een shirt zat. Toen ik de Dasty kortstondig had laten intrekken was de vlek er niet uit maar toen ik daarna de Dasty een keer een hele nacht had laten intrekken was de vlek alsnog verdwenen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlekken uit witte kleding die er NIET uitwillen, leg ik op de bleek!! ?? Even door een wasmiddel sopje halen en dan in de zon leggen.. Soms wel een hele dag. Iedere keer als het kledingstuk droog is, weer door het sopje en weer laten bleken. Zelfs de hardnekkigste vlekken gaan er zo uit.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding