hoe krijg ik roestvlekken weg onderaan in mijn toilet?

Bij de renovatiewerken in mijn huis zijn er nageltjes in mijn toilet terecht gekomen. Die zijn er een tijdje blijven liggen en nu is er onderaan een bruine plek wat uiteraard een heel vies gezicht is, het lijkt wel alsof er steeds stoelgang in mijn toilet ligt. ik heb nu blauwkleurige spoeling gekocht om het te camoufleren, maar dit druist wat in tegen mijn milieubewust leven.
Omdat er onderaan het het toilet water is kan ik onmogelijk met roestverwijderaar werken. Deze zou immers teveel verdund worden.
Is er een andere manier om die roestvlekken weg te krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bleek (javel) helpt alleszins niet tegen roest, al geprobeerd.

Toegevoegd na 25 minuten:
als ik het kraantje dicht draai en spoel, blijft er water zitten in mijn toilet. uitscheppen gaat ook niet, ik heb dat al geprobeerd maar kan er heel moeilijk bij.
misschien als ik heel lang schep en dan met een spons de rest "opzuig", maar dat is megaveel werk dus liever een alternatieve manier...

11 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk ben je ondertussen klaar. Zo niet: Het water opzuigen kan handiger.
Neem een lege (cola) fles, maak een gaatje in de dop.
Knijp in de fles, steek hem in het water en zuigen maar.
(als een grote fles niet past kan je een 0,5 liter fles nemen of er een slangetje aan maken, maar dan wordt het nogal veel werk)

Het beste antwoord

Het belangrijkste is om eerst zoveel mogelijk water uit je pot te scheppen,dan kun je het alsnog met roestverwijderaar doen maar het enige wat echt goed help waarom ik je dat ook liever aanraad is om er een fles cola in te doen, ( het allerbeste tegen roest)uurtje in laten trekken en dan zou het weg moeten zijn!

Succes

Toegevoegd na 4 minuten:
Kraantje dichtdraaien en doorspoelen is uiteraard een betere en makkelijkere oplossing! Cola staat er om bekend dat je daarmee "bijna"alle roest weg krijgt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
hej, super, dat probeer ik vandaag direct!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoop echt dat dit de oplossing is,laat je het nog weten ajb?
Groetjes vlindertje
liveisgreat
11 jaar geleden
wel volgende week bij mjin maandaginkopen breng ik cocacola mee (ik veronderstel dat alleen "the real one" werkt?). en zal het experiment dan doen en iets laten weten.
liveisgreat
11 jaar geleden
heb de colatruc gedaan, hij is min of meer gelukt.hele nacht laten inwerken, het meeste roest is weg. enkel is er nog een stukje dat echt vastplakt (aan kalk?) dus daar zal hardere actie nodig zijn. Heb er nu azijn in gegoten en wacht af...
bedankt voor je tip in ieder geval!

Andere antwoorden (2)

Je kunt het beste het kraantje dicht draaien dat de stortbak vol laat lopen met water,dan doortrekken zodat je w.c. pot leeg komt te staan en dan een roestverwijderaar gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
maria, bedankt voor je tip maar ik heb dat al gedaan, ik bedoel mijn kraantje dicht gedraaid, maar er blijft onderaan water in zitten. en uitscheppen helemaal lukt ook niet, ik kan er helemaal onderaan niet bij....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien het laatste water eruit halen door steeds een oude doek het water op laten zuigen?
Met een puinsteen schuren
Je moet er dan wel met je handen in
Je kan ook nog mierenzuur gebruiken of een sterke ontkalker
De roest zit waarschijnlijk op wat kalk