kan dit t-shirt in de wasmachine ?

Ik heb net op de braderie een shirt voor mijn zoontje gekocht.
zijn naam werd erop gezet met losse letters en daar ging hij met een strijk-ijzer overheen,

zouden die letters goed blijven zitten in de wasmachine ?

13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zal je proefondervindelijk achter komen.

Het beste antwoord

Ik maak ook weleens een shirt waar ik letters opstrijk,en dit staat op de gebruiksaanwijzing van de letters:
De 1e 24 uur niet wassen....
wassen op 40 graden...
strijken op de binnenkant...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat dit geen probleem is zolang je de wasvoorschriften van dit shirt aanhoud. beter was natuurlijk geweest als je dit even bij de verkoper had na gevraagd. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in. zoiets bedenk ik altijd te laat haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach, ook dat geeft geen garantie of wel?
In principe moet je het shirt gewoon kunnen wassen. Ik zou wel 30 graden aanhouden, zeker in het begin. Ook als het t-shirt op 40 of meer zou mogen. Binnenste buiten trekken, en ook zo strijken.

Bij t-shirts die gekleurd zijn met textielstiften, blijft de kleur ook bij wassen zitten, als het shirt eerst gestreken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen niet heter dan 40 graden.
Mochten de letters loslaten, dan kun je ze alsnog later weer vaststrijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat blijft wel goed als je op 30 graden wast en met een fijnwasmiddel.