Reinigt een professioneel diepstoomapparaat een vloerbedekking echt goed en blijvend?

De gebruikte vloerbedekking ligt in een winkel die de dochter van mijn man gaat huren. Het ziet er nu een beetje vies uit en ze wil het laten diepstomen.
Volgens mij knapt het tapijt er in het begin wel heel erg van op en ziet het er weer prachtig uit, maar na korte tijd komen de vlekken weer terug en trekt het zelfs meer vuil aan dan eerst.
Heb ik gelijk of overdrijf ik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie niet in hoe 't _meer_ vuil dan voorheen kan aantrekken... Dat hangt af van de vuilheid van de lucht en schoenen erboven.
Hoe schoner er in 't begin uit zal zien, hoe meer mensen er zullen komen. Hoe meer mensen er zullen komen, hoe sneller 't vuil zal worden. Ook valt een extra vuiltje op een vloer die al vies is, niet meer op. Op een schone vloer wel. Dus in die zin: ja, 't zal vuiler worden dan de tijd daarvoor, als er toen minder mensen waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van dat vuiler worden is misschien verkeerd uitgedrukt van mij. Natuurlijk wordt het vuiler. Hoe vuiler hoe beter, want dat wil zeggen dat er veel mensen komen. Dan kan ze er wel een nieuw tapijtje tegenaan gooien :-)
Wat ik vooral wil weten is of de vlekken die weg leken te zijn, weer terugkomen. Want als dat zo is kan je het beter niet doen. Toch?

Het beste antwoord

Mijn ervaring is ook dat het in 1e instantie schoon wordt, maar sneller weer vuil aantrekt.

Het schijnt dat met het schoonmaken ook een 'beschermlaagje', wat het ook wezen mag, verwijdert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt de zgn vuilafstotende laag verdwijnt met schoonmaken

Andere antwoorden (3)

Ik heb ook de ervaring dat het in eesrte instantie erg goed schoon is geworden maar binnen de kortste keren weer vuil is.
Gereinigde vloerbedekking lijkt het vuil veel eerder aan te trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je stoomt met alleen water en geen schoonmaakmiddelen is er niks aan de hand.
Door het gebruik van schoonmaakmiddelen haal je idd een beschermlaagje weg.

Dat het kleed sneller vuil lijkt komt omdat het eruit ziet als nieuw. En iets wat nieuw is lijkt sneller vuil te worden...
Maar dat is een kwestie van direct een doekje erover zoals je bij een echt niet tapijt ook zou doen.

De vlekken die er eerst zaten komen echt niet meer terug hoor. Ze worden gewoon vervangen door andere nieuwe vlekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel zeker dat je gelijk hebt.
Door het reinigen gaat ook de bescherming uit de vloerbedekking en zal dus sneller vuil aanpakken.

Maar ja wat is wijsheid, nieuwe vloerbedekking of reinigingen.!