Sleutel in het slot afgebroken wat te doen..?

Ik ben de ochtend een beetje ongelukkig begonnen. Toen ik mijn kinderen naar school ging brengen brak de sleutel af in het slot...Ik heb eerst me kinderen naar school gebracht maar nu kan ik natuurlijk niet naar binnen via de voordeur.. heeft iemand een idee of ervaring met dit geval?Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zorgen dat je binnenkomt en met een reservesleutel van binnenuit de afgberoken sleutel eruit duwen!
TurfGraver
7 jaar geleden
Zal van de soort slot afhangen freekfluweel.
http://www.profiel-cilinder.nl/Wat-betekend-gevaren-functie:_:11.html

Antwoorden (2)

Als je de sleutel er niet met een fijn pincetje kan uittrekken,zal er niets anders op zitten dan een slotenmaker te laten komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Heel simpel:
10 secondenlijm!

Klein druppeltje aan het afgebroken deel en even tegen het afgebroken deel houden om te drogen en alles er voorzichtig uittrekken.
Vooral niet te veel lijm aan de sleutel doen dan loop je de kans dat je ook ander palletjes en veertjes vastlijmt, maar een klein beetje is voldoende. En zal geen problemen geven omdat er binnen in de cilinder toch vaak nog het nodige vet en rommel aanwezig is waardoor de lijm niet zo snel pakt.
fremar
7 jaar geleden
Je kunt het eens proberen met een heel sterke magneet; wellicht lukt het je zo. Veel succes, hoor.

Groet,
Ton