Wat kan er defect zijn aan een boiler wanneer er drukverschil optreedt?

De boiler krijgt het water via een hydrofoor, wanneer ik douche en de hydrofoor slaat aan krijg ik geen warm water, na 5 sec krijg ik weer warm water maar daarna krijg ik even heet water, zet ik de boiler uit (electriciteit) heb ik geen of nauwelijks verschil in watertemp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Kalkaanslag kan de oorzaak zijn, als er veel kalk in de douchekop, thermostatische kraan enz. zit dan krijg je ongewenst wissel douches.
Dat was bij ons ook het geval en na ontkalken was het probleem opgelost.

Toegevoegd na 32 seconden:
Dus het hoeft niet aan de boiler te liggen.

Toegevoegd na 24 minuten:
Waterdruk te laag, kan ook een oorzaak zijn, neem dan kleinere leidingen, dan wordt de druk hoger.