Kun je een huisstofmijt in de wasmachine doden beneden de 60 graden?

Ik heb last van allergie voor huisstofmijt en heb gelezen dat je kleding, lakens etc. op minimaal 60 graden kunt wassen zodat de mijt sterft. Helaas vinden mijn dekens die temperatuur minder fijn dus ben ik naar een manier om de dekens zowel schoon als ook mijtvrij te krijgen. Ik weet dat ze niet helemaal uit te roeien zijn maar het zou al helpen als ze in ieder geval dood zijn als mijn dekens uit de wasmachine komen. Wie heeft een idee?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
fremar
6 jaar geleden
Steek alles enkele dagen in de diepvries ipv de wasmachine,onder 60° lukt dit anders niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze kunnen niet tegen direct zonlicht Droog het in de zon.
Maak het bed niet op en gordijnen open.
Maak de slaapkamer zo leeg mogelijk, zodat overal zonlicht bij kan komen.

Antwoorden (1)

Als het goed vriest de dekens buiten uithangen.