Hoe smelt ik zeep au baire marie?

Ik wilde straks stukjes zeep smelten au baire marie, maar het wil maar niet smelten. Zelfs niet na ander half uur, wat doe ik fout????

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Vermoedelijk heb je niet de juiste soort zeep. Voor het zelf maken / smelten van zeep, heb je speciale zeep nodig die smelt bij een temperatuur van 65-70 graden.
Veel gewone zeep is geperst en anders van samenstelling, (bevat meestal natriumhydroxide) en is daardoor niet geschikt om te smelten. Je zult er speciale zeep voor moeten aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oooo, omdat ik weleens lees dat mensen restjes vaste zeep smelten en in vormpjes gieten.
fremar
7 jaar geleden
soms lukt het in microgolf beter,maar je bent het best af met speciale zeep.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké en waar kan ik dat kopen. ???
Wat moet erin zitten zodat het wel smelt????
Amadea
7 jaar geleden
Mogelijk vergis je je met kaarsrestjes, esther1978? Die worden inderdaad door mensen gesmolten om er in een vorm een nieuwe kaars van te maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar dat lukt je tegenwoordig met parrafinekaarsen ook niet meer altijd ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toevallig hoorde ik ergens over de mogelijkheid om zeep te raspen.
http://www.knutselidee.nl/nieuws/zeepmaken50.htm