sifon loopt over, hoe kan dit?

Ik heb onze oude keuken omgezet naar de berging en gebruik hier ook een boiler voor warm water.
Nu heb ik de afvoer aangelegd en nu loopt de sifon over. Ik heb het sifon weer los gehaald en DSM loopt het water wel weg, zodra ik hem weer op de afvoer aansluit dan loopt het water niet weg. Iemand enig idee hoe dit kan? Zie foto zoals het aan is gesloten...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
3.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je alles op zijn kop monteert gaat het niet goed natuurlijk ;>) .
Misschien foto even 180 graden draaien ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK, Nu ziet het er beter uit. Zit sifon niet te hoog ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou heel goed kunnen, ik heb het precies terug geplaatst zoals het zat en ging er van uit dat het goed was. Optie is dus om de laatste 90 graden bocht omhoog te halen en dan de invoer stukje bij op te zetten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, ik bedoel hetzelfde wat ook al in het 1e antwoord staat. Het is de "wet van de communicerende vaten", een uitloop mag niet hoger (of gelijk) zitten dan een inloop:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_de_communicerende_vaten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De 90graden links onder (met bar-code) een kwartslag draaien zodat je er van deze kan inkijkt.
De sifon zover naar beneden dat de 1e 90graden na de sifon erop aangesloten kan worden.
(één 90graden en stukje pijp vervalt)
Stukje pijp tussen sifon en zwarte "trechter". NB: is dit de enige sifon of zit er hierna nog ergens één?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is de enige sifon Jackd, ik heb gisteren nog in de kruipruimte gekeken maar zie hier alleen een verloop van een grote afvoer naar de afvoer die uit de vloer komt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok, twee achter elkaar kan namelijk ook dit soort problemen geven. Is het een overloop van de boiler waar alleen water uit druppelt of ook de afvoer van de wastafel?
Als alleen overloop dan is 1 of 2 cm verhoging van het pijpje misschien al genoeg.

Antwoorden (1)

de inloop van de sifon is niet hoog genoeg. bij een open inloop (wasmachine) moet het staande deel ongeveer 70 cm zijn bij jouw is het staande deel even hoog als de overloop van het sifon. het water blijft dus bijna tot aan de rand van de inloop staan. je kan het verhelpen door een afgesloten inloop te maken. of het sifon wat lager zetten. (wat erg lastig zal worden als ik zo naar de foto kijk)