Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet de naam van dit insect waarvan er meerdere op een van onze slaapkamers zitten?

Moeten we ze met man en macht proberen te verdelgen, of zijn ze 'onschuldig'? We hebben er sinds een paar dagen 'last' van.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
797
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
snuitkevertje. Hebben wij ook een paar keer gehad, in verschillende huizen. gingen vanzelf weer weg, nooit schade van gehad. Waarom ze ineens binnen komen weer ik ook niet. Wij hadden ze ooit in 1986, en vorig jaar hadden we er ook een paar weken last van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een graanklander. Die zou je niet in een slaapkamer maar in de keuken verwachten. Liggen er etensresten in die slaapkamer?
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat goed zeg, dat je dat zo snel weet en antwoord geeft. Het zijn dus (gelukkig!?) geen bedwantsen! En nee, er liggen geen etensresten in deze slaapkamer. Wel staat er een mand met lavendel. Die hebben we dus voor de zekerheid direct weggedaan.
Amadea
8 jaar geleden
Dat zou wel apart zijn, want over het algemeen houden insecten niet van (de geur van) lavendel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK... we gaan proberen er wat aan te doen door goed te (stof)zuigen. En uiteraard zorgen dat er geen etensresten zoals brood en andere graanproducten in de kamer achterblijven. Nogmaals: veel dank.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Insecten die je met man en macht moet verdelgen omdat ze niet onschuldig zijn komen in Nederland niet voor. Ik zou deze beestjes ook niet in mijn slaapkamer willen maar reden voor paniek is er niet. Bij mij in huis komen vrijwel nooit insecten omdat ik altijd horren gebruik bij open ramen. Ideetje voor jullie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Snel en adequaat antwoord met een zinvolle aanvullende vraag van de beantwoorder.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding