Kan ik mijn huur onthouden als ik geen factuur krijg?

Ik huur een woning van een stichting wat zijn kantoor heeft op het terrein waar ik woon.Vorig jaar heb ik al 3 keer gevraagd om een maandelijkse huurfactuur. Vandaag heb ik nogmaals om een maandelijkse huurfactuur gevraagd(ik laat het namelijk niet van mijn rekening afschrijven, maar wil dit elke maand n.a.v. Mijn huurfactuur voldoen). De administrateur wil mij alleen een huurfactuur verstrekken als ik persoonlijk dit elke maand bij hem kom brengen, hij wil het niet in mijn brievenbus doen of versturen per post. Ik vind dit de omgekeerde wereld-zelf naar mijn verhuurder toegaan om daar elke maand mijn factuur op te halen.

Nu is de vraag: ik heb het nu al 4 keer gevraagd, kan ik wachten met her betalen van mijn huur totdat ik een factuur van hem ontvang ook al zal ik dan misschien een aantal maanden achterlopen met de huur?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat kan en mag je niet! Je moet gewoon optijd je huur betalen zoals het in je overeenkomst staat . Niks geen maandelijkse huur factuur . Voor huur van een woning is dat uiterst ongewoon . Stel het betalen uit en je krijgt een factuur ! Een aan maning met verhoging en waarschuwing dat als je betaald op tijd dat ze je er uit zetten
Poet
9 jaar geleden
Je weet exact wat je moet betalen adhv je huurovereenkomst en je eventuele jaarlijkse huurverhogingen. Daarmee kun je de kosten prima verantwoorden naar derden (zoals de belastingdienst). Waarom heb je die factuur dan nodig? Als je het ziet als een maandelijkse reminder om te betalen dan kun je een maandelijkse melding in je agenda instellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je dat je gewoon elke maand een acceptgiro wil ontvangen? Sommige bedrijven doen dit niet. Als je wel zonder incasso mag betalen ga ik er vanuit dat je gewoon elke maand een acceptgiro kan ontvangen. Of bedoel je echt elke maand een uitgebreide specificatie? Bedoel je met stichting een organisatie die woningen verhuurd voor een "specifieke doelgroep"?

Antwoorden (1)

Nee, ervanuitgaand dat je een particulier bent. Voor woningverhuur hoeft de verhuurder geen factuur uit te reiken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik. Ik weet dat het niet hoeft. Aan de andere kant: het is de vierde keer dat ik dit aan de verhuurder vraag, maar de verhuurder weigert het gewoon te verstrekken. Wat ik weet van een woningbouw in een stad in het land is dat ze je een acceptgiro sturen als je niet automatisch betaalt.de eerste paar maanden heb ik netjes elke maand een factuur gehad, maar dit was door een andere administrateur.
Computoon
9 jaar geleden
Als ik verhuurder was, zou ik het ook weigeren. Niet vanwege de nodeloze kosten maar omdat door het versturen van facturen of accepgirokaarten de huur verandert van een 'brengschuld' in een 'haalschuld'. Bij werken met facturen zou de huurder kunnen wachten met betalen totdat hij die heeft ontvangen.Maar zo is het wettelijk niet geregeld. Je hoeft ook niet maandelijks aan je werkgever een factuur te sturen voor hij je salaris overmaakt, hij moet het uit eigen beweging naar je brengen. Voor huur geldt precies hetzelfde: eigener beweging brengen, bij vooruitbetaling.
Poet
9 jaar geleden
+ zo zit dat inderdaad
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus als men weet dat iets niet hoeft, heeft toch nog vier keer vragen een naam.