Waarom stelt mijn aannemer een offerte op zonder BTW?

Onlangs heb ik een (gerenommeerde) aannemer gevraagd mij een offerte te sturen voor het verbouwen van mijn badkamer.
Na enkele weken ontving ik de offerte, hierop staat een groot aantal werkzaamheden vermeld en ook een aantal artikelen die gebruikt worden (zoals tegels etc.).

Het totaalbedrag van de offerte is "€7500,- Exclusief 21% en 6% BTW" (zo staat het er). Verder staan er geen bedragen op de offerte, het is voor mij dan ook onmogelijk uit te rekenen wat het uiteindelijke totaalbedrag voor de offerte is, mijn vraag is: is dit gangbaar?

Ik lees in andere antwoorden dat het verplicht is om BTW te berekenen aan particulieren, en op deze offerte wordt netjes vermeld dat het zonder BTW is, dus dat is prima, maar als er geen bedragen worden genoemd bij de werkzaamheden en producten kan ik niet weten wat ik uiteindelijk kwijt ben voor deze verbouwing.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals deze aannemer de offerte opstelt is geheel conform. Duidelijk een totaal bedrag waar dan nog de btw, een deel 6 en een deel 21 %. Vraag rustig om een gespecifuceerde/uitgewerkte en die krijg je .

Bij particulieren is het verplicht, om bij een offerte de btw te verrekenen. wat deze aannemer doet is een vage offerte uitbrengen, om je een rad voor ogen te draaien. alleen al hier om zou ik niet met deze aannemer in zee gaan. Toegevoegd na 2 minuten: dat btw verrekend moet worden in de offerte is geregeld in artikel 38 van de wet op de omzetbelasting

Bronnen:
http://www.st-ab.nl/wetten/0677_Wet_op_de_...

Het komende jaar wordt er bij verbouwingen 6% B.T.W. gerekend over de directe werkzaamheden. Dat is een tijdelijke hulp aan de bouwsector omdat die zo in het slop zit. Echter, over de gebruikte materialen moet wel 21% worden berekend. Deze regel geldt maar tot maart volgend jaar. Het zou dus kunnen zijn dat de aannemer de B.T.W. bijtelling erbuiten heeft gelaten, omdat hij nog niet weet of je de verbouwing binnen die tijd wilt laten uitvoeren. Denk nou niet meteen dat hij aan het knoeien is, maar vraag over deze materie tekst en uitleg. Waarschijnlijk is het dus heel verklaarbaar dat de B.T.W. er niet in vermeld staat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100