Gezocht: tip om spullen op te bergen die naar boven moeten (liggen nu op de trap).

Ik heb een open trap in de woonkamer. We leggen op de trap wat mee naar boven moet. Dat staat nogal rommelig. Ik denk erover om 4 mandjes neer te zetten (1 pp) waar de spulletjes in kunnen. Werkt zoiets, wie heeft iets wat werkt? Ik heb twee jongens van 6 en 8.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Goeie vraag!
Ik heb zelf ook zo'n rommeltrap, en naast dat het zo slordig staat is het ook nog eens heel onhandig soms..

Antwoorden (6)

Ja, dat werkt! Je zult ze er wel elke dag aan moeten herinneren dat ze hun mandje mee naar boven moeten nemen en de kans is groot dat je de inhoud van het mandje verspreid over hun kamer terug vindt in plaats van opgeruimd, maar als je maar vaak genoeg herhaalt, gaat het uiteindelijk lukken.

Het is een zaak van een lange adem, zoals de hele opvoeding... Ook die van jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Gebruik een waszak voor schoon wasgoed en een waszak specifiek voor vuile was te transporteren.
Daar kunt u ook andere artikelen bij in stoppen.
(te koop bij Blokker)
Zo heeft u 1 hand vrij voor de leuning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik zelf ook. je kan ervoor zorgen dat bijvoorbeeld elke dag de kinderen even haal om hun spullen mee te nemen(bijvoorbeeld vlak voordat ze naar bed gaan) ik hoop dat dit helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al die mandjes...
Als je even niet oplet bij het naar beneden lopen, breek je je nek erover.

Tel eens hoe vaak je naar boven loopt op een dag? Keer of tien? Dan neem je toch gelijk mee wat er ligt? En anders breng je het even? Hoef je het maar één keer op te pakken en het kan gelijk op z'n plek.
Bij mij werkt dat het best. Niet nog meer mandjes waar toch de helft niet in past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het hele punt is dat iedereen eigenlijk zijn eigen zooi mee naar boven zou moeten nemen, en nu een persoon in het gezin de hele dag andermans zooi loopt op te ruimen. En dan werkt zo'n mandjes-systeem wel goed om de rest van het gezin zich bewust te laten worden van z'n eigen rommelgedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap ik Stip. Maar het punt is met kinderen dat die dan zeggen: dat is niet van mij, dat laat ik liggen. En ècht, je valt je te pletter over die ront mandjes op de rap. Eigen ervaring!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OP de trap? zoals Bestevaer al terecht opmerkt: nekbrekers. Ik zou ze dan liever onder de trap zetten.
Dat is een goed idee. Hier ligt ook alles wat naar boven moet op de trap maar die trap is gesloten dus het ligt niet zo in het zicht.
Er zijn zelfs speciale trapmanden te koop. Nadeel daarvan is wel dat ze ruimte innemen.
Je zou ook kunnen overwegen om een opbergzak of ophangzak op te hangen aan de muur bij de trap, dan blijven de treden makkelijker beloopbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met 2 kinderen heb je waarschijnlijk ook elke dag wasgoed dat naar boven moet.
leg de spulletjes in de wasmand bij de kleding en zodra je naar boven gaat ruim je het meteen even op.