Welke stof voor een kussenhoes is het beste voor een kussen met dons?

Ik heb kussens bij de Ikea gekocht, deze zijn ideaal op 1 ding na, de donsveren steken er vaak uit. Lijkt af en toe net alsof ik in huis een kip geplukt heb. Dus ben ik op zoek naar een kussenhoes die dit veelal tegengaat. Maar wat voor stof kan het kussenhoes dan het beste hebben?
Er zit nu een hoes omheen van katoen fluweel en dat werkt dus niet goed.
hierbij de link vd kussen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30103233/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
5K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Bij de ikea heb je een witte kussenhoes (met rits). Deze gaat om het kussen maar onder het kussensloop. De hoes is vrij dik, dus houd die veertjes wel tegen. Dat is zo'n soort hoes:
http://beddentotaal.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/o/molton_sloop_met_rits_6.jpg Ik kan hem op de ikea site niet vinden. Maar in de winkel liggen ze bij de dekbedden en hoofdkussens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de tip... gaan we binnenkort extra tripje naar ikea doen ;)
Wist niet dat ze daar aparte hoezen voor hadden, scheelt me weer wat doe het zelfwerk.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Het is ook nog voor behoud van je kussens (denk aan kwijlende mensen lol)

Antwoorden (1)

Maak een 'tussen-hoes' van het fijnst geweven katoen, zodat de veren er niet meer doorheen kunnen. Daarna doe je de gekleurde buitenhoes er weer over en het probleem is opgelost.
Het ligt dus aan het grove weefsel. Deze vraag is hier naar aanleiding van dons-kussens al eerder gesteld. Toen is mijn advies opgevolgd en was de 'kippenpluk' verleden tijd.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je snelle reactie... ik had wel wat rond gezocht op dons op de website maar kon zo vlug geen antwoord vinden. Ik ga eens op zoek naar zo'n fijn geweven tussenhoes. Denk dat ik dan uitkom op satijn of iets dergelijks, maar zal het in onze stoffenzaak even navragen. Nogmaals bedankt!