Is witte muurverf ook te gebruiken in plats van voegenwit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Muurverf gaat direct na het er op smeren, opdrogen, dus lijkt het me geen goed idee.
Mogelijk krijg je dat er nooit helemaal meer goed af.
Voegenwit, kan je er wel makkelijk af poetsen, na het opbrengen, dat is er ook zo voor gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan wel, maar kies dan wel voor een schimmelwerende verf en lees voor gebruik grondig de gebruiksaanwijzing. Alabastine muurverf 2 in 1 badkamer en keuken is hier geschikt voor. Voegen zijn meestal wel poreus dus voor behandelen is nodig.