Hoeveel is mijn kale huur?

Zojuist heb ik mijn huurspecificatie ontvangen en nu wil ik huurtoeslag gaan aanvragen. Alleen welke/hoeveel is mijn kale huur?
( zie onderstaande )

Omschrijving Bedrag
Netto huur € 448,38

Glasverzekering € 1,41
Verwarmingskosten met meter € 55,33
Elektra € 7,35
Schoonhouden € 19,19
Huismeester €7,15
Voorschot bijkomende kosten € 90,43

Totale maandhuur € 538,81
===========
Rekenhuur € 474,88

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Om huurtoeslag aan te vragen gebruik je je rekenhuur: 474,88

" Wat is het verschil tussen kale huur en rekenhuur?

De kale huur is de huur zonder bijkomende kosten, zoals servicekosten. Dit wordt netto huur genoemd. De rekenhuur is de huur inclusief die servicekosten die meegeteld worden voor huurtoeslag."

Toegevoegd na 54 seconden:
Je kale huur is dus je netto huur van 448,38. Kijk dus goed of je niet (ook) je rekenhuur moet opgeven voor die huurtoeslag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uw kale huur is hetzelfde als de netto huur 448,38Euro, succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kale huur is € 448,38. Daarnaast kunnen servicekosten meetellen voor de grondslag van de huurtoeslag. Er zijn 4 categorieën. Bij u telt mee: Elektra € 7, 35 Schoonhouden € 19,19 en huismeester € 7,15. De drie aparte categorieën moet u afzonderlijk vermelden in uw aanvraag huurtoeslag.

N.B: voor elke categorie geldt een maximum van € 12 Voor schoonhouden telt dus € 12 i.p.v. € 19,19 (programma regelt deze € 12 automatisch) De rekenhuur wordt dus € 448,38 + € 7,35 + € 12 + € 7,15 is € 474,88
Zie de informatie van de Belastingdienst in de bron hieronder.
fisbel