Hoe lang gaat een paraplu, gemiddeld genomen, mee?

Met regelmat, zeker op winderige dagen, zie je de prullenbakken in de stad puil van kapotte paraplu's, en zelf ben ik al de tel kwijt hoeveel paraplu's heb ik al versleten.
Ik heb de indruk dat paraplu's een van de dingen zijn die het minst lang meegaan, zeker gezien de paraplu niet elke dag wordt gebruikt.
Weet iemand na hoeveel dagen gebruik gaat een paraplu gemiddeld genomen kapot?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tja... Dat hangt natuurlijk van de kwaliteit van de paraplu af... Een goedkope paraplu zal in het algemeen veel sneller stuk gaan dan de duurdere versie... Denk bijvoorbeeld ook aan de relatief dure "Storm-paraplu", het mooie design van de TU Delft... Naast de kwaliteit, speelt ook het soort storm en de plaats waar je bent mee. Is het een "steady" wind, zijn het "rukwinden", loop je in een stad met hoge gebouwen (venturi-effect, sterke winden), etc., etc... Maar of er ook ooit serieus onderzoek is gedaan naar de levensduur van paraplu's??? Mag het niet hopen... Kunnen dat geld beter aan nuttigere dingen besteden. ;-)

Zoals MickeyHolland al zei hangt het af van de kwaliteit van de plu. Ik heb er eentje die al 42 jaar meegaat en nog steeds dienst doet. Het enige wat ik doe is hem alle jaren inspuiten om hem waterafstotend te houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100