Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet het dingetje dat ervoor zorgt dat een bovenraampje niet helemaal open kan?

Rechts of links van het raampje zit een soort metalen latje met aan het einde een hoek, en het bovenraampje leunt als het ware tegen de hoek aan als ie open is, zodat het raampje slechts 60 graden opengaat en niet 180 graden.

Toegevoegd na 3 uur:
Het gaat overigens om een raampje dat naar binnen toe opengaat, niet naar buiten toe.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien heb je het over een pin, grendel, bout of balkje? Heb je daar foto's van?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, heb ik niet, ik zoek juist de naam zodat ik een plaatje ervan kan vinden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een valijzer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heet een 'uitzetijzer'.
(Lees meer...)
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik denk alleen dat het niet is wat ik bedoel, de afbeeldingen die ik op google zie bij die term, zijn iets heel anders dan wat ik zoek.
Het ding dat ik bedoel blijft altijd op precies dezelfde plek, hij verplaatst niet en kan ook niet in- of uitgeklapt worden.
Volgens mij gaat het her qua raamtype om een uitval-draaivenster.

Het 'metalen latje' is dan een uitvalijzer.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik denk alleen dat het niet is wat ik bedoel, de afbeeldingen die ik op google zie bij die term, zijn in ieder geval iets heel anders dan wat ik zoek.
Het ding dat ik bedoel blijft altijd op precies dezelfde plek, hij verplaatst niet en kan ook niet in- of uitgeklapt worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding