Hoe heet het dingetje dat ervoor zorgt dat een bovenraampje niet helemaal open kan?

Rechts of links van het raampje zit een soort metalen latje met aan het einde een hoek, en het bovenraampje leunt als het ware tegen de hoek aan als ie open is, zodat het raampje slechts 60 graden opengaat en niet 180 graden.

Toegevoegd na 3 uur:
Het gaat overigens om een raampje dat naar binnen toe opengaat, niet naar buiten toe.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien heb je het over een pin, grendel, bout of balkje? Heb je daar foto's van?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, heb ik niet, ik zoek juist de naam zodat ik een plaatje ervan kan vinden.

Het beste antwoord

Een valijzer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heet een 'uitzetijzer'.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik denk alleen dat het niet is wat ik bedoel, de afbeeldingen die ik op google zie bij die term, zijn iets heel anders dan wat ik zoek.
Het ding dat ik bedoel blijft altijd op precies dezelfde plek, hij verplaatst niet en kan ook niet in- of uitgeklapt worden.
Volgens mij gaat het her qua raamtype om een uitval-draaivenster.

Het 'metalen latje' is dan een uitvalijzer.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik denk alleen dat het niet is wat ik bedoel, de afbeeldingen die ik op google zie bij die term, zijn in ieder geval iets heel anders dan wat ik zoek.
Het ding dat ik bedoel blijft altijd op precies dezelfde plek, hij verplaatst niet en kan ook niet in- of uitgeklapt worden.