welke verf heb ik nodig om tuinkabouters te schilderen?

Mijn schoonvader vraagt voor kerst: verf om zijn tuinkabouters mee te schilderen. In de loop vd jaren zijn ze wat kaal geworden.
Nu zoek ik op steen/beton verf maar dan heb je alleen van die grote blikken te koop, geen goed idee.
Wie weet waarmee ze geschilderd kunnen worden en of ze in kleinverpakkingen te koop zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kaal? is een pruikje niet beter dan? volgens mij kan het ook met verf die geschikt is voor buiten. voordeel is dat het in kleine potjes te krijgen is
wel gronden op de kale plekken zodat het er niet intrekt en beter hecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha zal het hem voorstellen; een pruikje :)
De kleinste potjes van de bouwmarkt zijn vaak nog te groot, eigenlijk moet hij potjes van max 100 ml hebben ofzo. Maar zal ook even grondverf halen voor m, goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klein potje kabouterverf moet voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is er niemand in de fam die restje verf heeft staan dan? anders lijkt het me een dure geschiedenis worden. er zijn wel hele kleine potjes verf voor modelbouw, maar daar betaal je je ook helemaal scheel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan groene, gele, rode, blauwe, witte en zwarte verf gebruiken die geschikt is als steenverf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee helaas... die kleine modelbouw potjes ken ik wel ja, van Revell ofzo... maar die kosten ook aardig wat ja.

Antwoorden (5)

Ik heb wel eens kleine potjes steenverf gekocht, bij een hobbyzaak. Dat was ook om een tuinkabouter mee te verven (van top tot teen knaloranje :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was zeker tijdens de EK of WK voetballen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, geloof ik wel, een geintje voor vrienden.
Je kan bij een d.z. toch een kleurtje laten
mengen in de hoeveelheid wat je wil?
En anders koop je een blikje grondverf,
die zijn er ook in een klein busje.
Dat is ook in allerlei kleuren te koop.
succes

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zit echt met jou tuinkabouters in m.n maag.
hier nog even een suggestie.als je een klein
potje verf koopt, neem je er toch zo,n tubetje
bij ,waar je verf mee op kleur kan brengen.
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een bouwmarkt zijn de potten te groot, vanaf 250ml geloof ik, soms zelfs vanaf 500ml. Moet iets kleiner.
Grondverf kun je toch niet mooi glanzend mee schilderen?
burgos
12 jaar geleden
Ja joh je kan kleine potjes
glans verf kopen , en dan een
beetje kleur bij mengen.
Betonverf voor buiten is een goede verf voor tuinkabouters. Denk dat het ook op een goede voorbereiding aankomt: oude verf er zoveel mogelijk vanaf halen zodat weer een ruw oppervlak ontstaat waaraan de nieuwe verf goed kan hechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zegt ie juist dat ie betonverf niet in kleine porties kan krijgen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hier maar eens:http://www.verfkampioen.nl/formule
Het verven kan je heel goed doen met gewone simpele acrylverf voor de hobbyist.
Dat koop je bij een hobbywinkel en nog goedkoper bij de Xenos in van die tubes.

Niks mis mee.

Het gaat hem vooral over de afwerking!
Ik heb voor mijn buitenprojecten een blikje keiharde
stevige vernis - lakverf - voor buiten gekocht.

Een paar lagen goed aflakken en de boel kan er weer tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat we al snel daarop uit komen willen we de kleurtjes en de juiste hoeveelheden hebben.... thanks voor de tip!
Gewoon naar een modelbouwzaak gaan en van die kleine potjes HUMBROL modelverf kopen.Die zijn er in allelei kleuren van wit tot en met goud en zilver.En voor grotere hoeveelheden neem je gewoon fietsenlak.