Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik tijdelijk op straat worden gezet als werkzaamheden nodig zijn ter reparatie wegens structurele schade in mijn kamers?

Er is sprake van waterlekkage door de de muren en grove scheuren rondom de raamkozijnen. Als ik mijn huurder hiervan op de hoogte stel en dit wordt aangepakt, is het mogelijk dat wij (2 personen) tijdelijk op straat worden gezet wegens deze, waarschijnlijke uitbundige, reparaties?

Ik vraag dit omdat wij namelijk nergens hebben om te verblijven of om onze spullen op te bergen, noch de geld om dit eventueel zelf te bekostigen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
572
Ivana
10 jaar geleden
Volgens mij moet de verhuurder zorgen voor tijdelijk vervangend onderdak en dat ook bekostigen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat dit mogelijk is tenzij hun voor u een tijdelijke woonplek/onderdak regelen. Huurders hebben namelijk veel rechten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ze mogen je niet niet zomaar op straat zetten. Wel is het mogelijk dat de huur wordt opgezegd, maar dan heb je wel recht op een verhuisvergoeding. Waarschijnlijker is dat je een wisselwoning krijgt en als dit ook zo is aangegeven heb je eventueel ook recht op een verhuisvergoeding. Informeer bij de verhuurder hoe en wat de plannen zijn (wisselwoning, opzeggen huur of misschien hoef je er helemaal niet uit).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding