Hoeveel huurvermindering voor een lekkende raam?

Mijn raam is niet dicht, dat weet de verhuurder al 8 weken!! Maar het is nog steds niets gebeurt hoewel ik vaak belde of een mail stuurde. Ik wil dus de huur voor october verminderen. Hoeveel percent zijn geschikt? Ik dacht misschien zo'n 25%?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
10 jaar geleden
De huur wordt niet verminderd daardoor het moet gewoon gerepareerd worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt beter contact opnemen met de dienst Stedebouw en Volkshuisvesting van jouw gemeente,dan komt er iemand langs om te kijken en die geeft de verhuurder opdracht om het binnen een bepaalde termijn te maken,doet de verhuurder dit dan nog niet,dan wordt het in opdracht van de dienst uitgevoerd en krijgt de verhuurder de rekening gepresenteerd,maar meestal kiest de verhuurder eieren voor zijn geld als de dienst zich ermee gaat bemoeien en laat het dan alsnog snel maken.

Antwoorden (2)

Bij onderhoudsproblemen moet u eerst contact opnemen met de verhuurder. Dit kunt u het beste schriftelijk doen via een zogeheten gebrekenbrief aan de verhuurder. Komt u er samen niet uit, dan kunt u de verhuurder op verschillende manieren bewegen het onderhoud toch uit te voeren.

Mogelijkheden om onderhoud af te dwingen
Om onderhoud af te dwingen kunt u:

een klacht indienen bij uw gemeente;
een procedure starten bij de rechter;
zelf het onderhoud uitvoeren op kosten van de verhuurder;
bij de Huurcommissie om huurverlaging vragen;
zelf de betaling van de huur opschorten.

U kunt het betalen van de huur uitstellen tot de verhuurder aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Dit kunt u doen zonder tussenkomst van rechter, advocaat, Huurcommissie of gemeente. Hierbij stuurt u de verhuurder een brief waarin u zich beroept op artikel 6:52 of 6:262 (opschortingsbevoegdheid) van het Burgerlijk Wetboek. Als de verhuurder de onderhoudswerkzaamheden of reparaties heeft uitgevoerd, moet u met terugwerkende kracht de opgeschorte huur betalen. Denkt u na over deze stap, dan kunt u het beste van tevoren advies inwinnen bij het Juridisch Loket, een advocaat of een bureau Sociaal Raadslieden.
fremar
10 jaar geleden
Hier bestaat een nulpuntenlijst.
http://www.huurders.info/?id=1399

Ik kan niet beoordelen of het ernstig genoeg is, maar als dat zo is, gaat de huur naar 40% van de maximale huurprijs. (dus 60% minder)

Er staat ook welke procedure je precies kan volgen.
http://www.huurders.info/?id=263