ik snap niet wie dat heeft bedacht maar ik heb surinaamse familie en die hebben bijna allemaal ook luizen gehad.

Het is wel zo dat ze minder kans hebben doordat ze haarvet gebruiken, de luizen hebben daardoor minder grip omdat er een vet laagje over het haar zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee dat klopt niet. Ze hebben wel voorkeur voor schoon haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat klopt niet. Luizen kunnen in ieder haar zitten, zelfs in schaamhaar.

Het gaat erom of je besmet wordt of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor
iedereen met haren kan luizen krijgen ook die met kroeshaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Luizen doen net zo graag kroeshaar aan als krullend of sluik haar. Het gaat uiteindelijk om de hoofdhuid. Kroeshaar is wel wat moeilijker te behandelen omdat je er met een stofkam moeilijker doorheen komt. Nat of vet maken helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onzin,mijn dochter had in het lageronderwijs daar enorme last van. Ik heb dan een elektronische luizenkam gekocht bij de apotheek. Daarbij worden de luizen geelektroniseerd. Heb je nog een product nodig om de netten te doden.

Toegevoegd na 11 minuten:
oeps neten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komen in ieder soort haar voor. Luizen hebben wel een hekel aan volwassen mannen. Daar komen ze minder voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Maar sluik haar vinden ze wel lekkerder.
Ze komen vaker voor in sluik haar dan in kroeshaar.
Het liefst in schoon, sluik haar.
Maar als je kroeshaar hebt en pech....