Alle takken van de bramenstruik die het afgelopen jaar vruchten hebben gedragen kun je aan de grond afknippen. De nieuwe scheuten kun je op een stellage vlechten en deze takken dragen volgend jaar volop bramen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt. Ook zo veel mogelijk horizontaal leiden, dan krijg je meer vruchten. Ik bind ze gewoon vast met dat groene ijzerdraad op rol, aan een stuk kippengaas dat ik tegen de muur gespijkerd heb. Zo heb ik maar 4 spijkers in de muur, en kan op elke gewenste plek de tak vastbinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel!
Groet
Mirjam