hoe moet je vinylbehang aanbrengen?

Hebben vinylbehang gekocht wat wena het schilderen op de muren willen aanbrengen omdat onzemuren erg lelijk zijn nu zijden ze bij de bouwmarkt de muur inlijmen en dan behangen en op internet lees ik het behang insmeren ,wat isnu de juiste methode en als ik het behang eerst insmeer hoe lang is dan de inweektijd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Normaal gezien moet je de muur insmeren en daar het behang op aanbrengen.
Vinylbehang absorbeert de lijm niet, dus ik zie niet het nut in om het behang zelf in te smeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet inderdaad de muur insmeren en niet te zuinig zijn met lijm. nog een tip: om strakke naden te krijgen plak je twee banen over elkaar, snij in het midden van de overlap met een lange lat de beide banen door en haal de restanten weg (dus een restant zit eronder en de andere erboven en gebruik een waterpas om de banen mooi recht te plakken,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vinyl behang wordt niet echt nat.
De muren zijn wel echt belangrijk voor de afwerking en het uiteindelijke resultaat. Misschien is het te overwegen om gyprocplaten tegen de muren te plaatsen. Als het om een eigen woning gaat zou ik dat zeker doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je al het oude behang er af gehaald hebt en de gaten met gips gevuld, zou het mee moeten vallen na het behangen.
of je de muur in moet smeren of de muur staat op de gebruiksaanwijzing op de rollen.
Is het toch nog erg lelijk en ga je je daar na verloop van tijd aan ergeren, dan kan je alsnog glasvezelbehang nemen. Lijkt duurder, maar de rollen zijn wel veel groter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bizar, ik heb heel mijn woning behangen met vliesbehang en ik lijmde de muren in zoals voorzien en het hanft er nog steeds op. Zal een ander soort hehang zijn zekers ... in ieder geval veel behangplezier :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vliesbehang of vinylbehang is iets anders