Is plakplastic ook inbraakwerend?

Ik heb 2 grote ramen in mijn deur erg inbraakgevoelig. Nu bestaan er speciale plakplastic en soort hekwerkjes die je voor het raam kan maken maar dat kost aardig wat. Nu dacht ik zo als ik gewoon plakplastic koop bij een doe het zelf zaak dan is het toch ook lastig voor een inbreker een raam door te slaan? Of zit ik nu echt helemaal verkeerd te denken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vooral als het plakplastic een hoge kleefkracht heeft zal het de inbreker alleen maar helpen denk ik. Bij inslaan van de ruit zal het meeste glas waarschijnlijk blijven plakken en niet vallen en lawaai maken.

Antwoorden (2)

Nee dat is niet inbraakwerend, ik heb het in mijn keukenraam gehad. Het raam sloeg hard dicht door harde wind en het bovenste deel verbrijzelde helemaal. Het ondertse deel waar de folie zat viel in 1 plak uit het raam.

De folie die jij bedoeld is deze:
http://raamfoliewebshop.nl/raamfolie/veiligheidsfolie/

Die is wel duurder dan gewone plakfolie, maar het werkt wel. Ik heb 2 jaar terug op een beveiligingsbeurs met een hamer tegen zo'n raam waar dat folie op zat mogen slaan. Ik kreeg het niet kapot. Wel een ster en wat barsten, maar het raam ging er niet uit.
9 jaar geleden
Inbrekers worden heel blij van goedkoop plakplastic. Ze kunnen het raam nog steeds stukslaan maar dan zonder heel veel herrie van vallende glasscherven. Het is voor hun ook veiliger om dan door het kapotte raam naar binnen te klimmen.
Neem je plakplastic met een motief dat eruit ziet als duur inbraakwerend plakplastic, dan kan het wel helpen om af te schrikken. Bovendien kunnen ze dan niet van buitenaf zien of het binnen wel de moeite waard is om voor in te breken.
Gezien je omschrijving denk ik dat het om enkel glas gaat, wellicht dan ook een goedkope deur met goedkoop hang en sluitwerk. Als inbrekers naar binnen kunnen door je slot te forceren of je scharnieren eruit te halen, zullen ze daar de voorkeur aan geven in plaats van met kapot glas te lopen klooien.