Alleen natte was ruikt muf, droog niet. Hoe kan dat?

Heb al enige tijd last van bepaalde kledingstukken die muf ruiken als ze net uit de was komen en nog nat zijn. Het vreemde is dat deze lucht verdwenen is op het moment dat de was droog is... Het vervelende is dat ik de muffe lucht wel door het hele huis ruik, als het hangt te drogen...

Weet iemand hoe dit kan? Kan dit te maken hebben met de kamer waarin ik de was ophang? (wel last gehad van lekkage in die ruimte).

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt je wasmachine eens op 90 graden laten draaien met een flinke scheut schoonmaakazijn erin want de kans is groot dat het aan je wasmachine ligt. Ik heb dit ook gehad omdat ik de machine meestal op 30 graden zet,maar dit heb ik nu veranderd en doe eerst de wassen die op 30 graden kunnen,maar de witte was doe ik op 90 graden en sindsdien heb ik er geen last meer van en dan natuurlijk om de paar weken de machine laten draaien op 90 met schoonmaakazijn.

Dat ligt meestal aan de wasmachine waar wasluis in zit. Dit kan bijv. komen door vaak op lage temperatuur te wassen. Ik heb dit ook gehad en heb dit opgelost door een vaatwas-tablet (jaja) in de wasmachine te leggen en op 90 graden een normaal wasprogramma te draaien. Soda en wat azijn schijnt ook te helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100